Jeugd hockey

In je eentje kun je geen wedstrijd winnen, met elkaar wel

Bij de jeugd spelen teambuilding, sportiviteit en respect een belangrijke rol. Op het veld leren zij zich steeds verder te ontwikkelen op sportief en sociaal niveau.

Kom proeftrainen!

Voor kinderen die willen proeftrainen bieden we vrijblijvend en gratis de mogelijkheid hiertoe. Kinderen vanaf 4 jaar kunnen drie keer met de training meedoen en zo kennismaken met de sport en met hockeyende leeftijdsgenootjes. Behalve sportieve kleding en schoenen hoeft je kind geen ander materiaal mee te nemen, dat verzorgen wij.

Je kind aanmelden voor proeftrainen

Funkey: spelenderwijs kennismaken

Kinderen jonger dan 6 jaar (4-5) kunnen zich aanmelden voor Funkey Hockey. Deze groep traint op de woensdagmiddag. De training is bedoeld om de kinderen spelenderwijs te laten ontdekken wat hockey is en of ze het leuk vinden. De Funkeys nemen nog niet deel aan de reguliere competitie. Om te kunnen meedoen hebben de kinderen scheenbeschermers en een gebitsbeschermer nodig. Deze zijn te krijgen bij diverse (online) sportwinkels. Het clubtenue is níét nodig.

Jongste jeugd: starten met wedstrijden

De jongste jeugd gaat na Benjamins hockeyen trainen én competitie spelen op de zaterdag tegen andere clubs uit de regio. In stapjes neemt het aantal spelers in het team toe:

• 6-7 jaar start in de O8 ('Onder 8 jaar', voorheen F)
  • 3-tallen op een achtste veld
  • Er is geen doelverdediger (keeper)
  • 8 jaar speelt in de O9, ('Onder 9 jaar', voorheen E)
  • 6-tallen op een kwart veld
  • 9 jaar speelt in de O10, ('Onder 10 jaar')
  • 8-tallen op een half veld

Junioren: volwaardige competitie

Vanaf 10 jaar speelt men op een heel veld in elftallen:

• 10-11 jaar speelt in de O12, ('Onder 12 jaar', voorheen D)
  • 12-13 jaar speelt in de O14, ('Onder 14 jaar', voorheen C)
  • 14-15 jaar speelt in de O16, ('Onder 16 jaar', voorheen B)
  • 16-17 jaar speelt in de O18, ('Onder 18 jaar', voorheen A)

Bij de jongens geldt dat we een leuke en sportieve samenwerking hebben met de Doornse Hockeyclub en daarmee ook een Maarn-Doorn combinatie-team in de jongenslijn hebben.

Vanaf 18 jaar speelt men in de senioren.

Alle teams worden door een ervaren trainer getraind, tijdens de wedstrijden op zaterdag worden zij begeleid door een ouder/coach.

Voor de Jongste jeugd en Junioren geldt dat scheenbeschermers en een gebitsbeschermer nodig zijn om mee te kunnen doen aan trainingen, voor de wedstrijden draagt men het tenue.